Oyunun Capture The Flag modunda insan rakiplerine karşı gayret veren DeepMind, 12 saat süren testler sonucu yapılan maçların %75’ini kazanmış. Yapay zekânın çok oyunculu modlarda gösterdiği muvaffakiyet ise evvelki örneklerin çok ilerisinde bir düzey göstergesi olarak kabul ediliyor. DeepMind’ın birden çok karakteri denetim etmek durumunda kaldığı oyun modu galibiyet için kullanılan karakterlerin ekip oyunu özellikleri göstermesini kural koşuyor.
DeepMind takımının hazırladığı “Kazanmak için” isimli program, Quake III Arena’da binlerce saat harcayarak kendini geliştirmiş. Takip eden birkaç hafta içinde ise beşerlerle girdiği uğraştan galip ayrılmış. DeepMind takımı, insan oyunculara karşı bariz bir avantaj elde etmemek ismine yapay zekânın reaksiyon müddetini de bir ölçü azaltmayı tercih etmiş. Yapay zekâ için dezavantaj olarak değerlendirilebilecek bu durum karşısında dahi DeepMind her dört maçtan üçünü kazanmış.
İnsan ve yapay zekâ iştiraki daha başarılı
İnsan oyuncuların rakip oyuncuları uzaktan avlamak konusunda daha yeterli olduğu tespit edilen deneyde enteresan bir durumun da farkına varıldığı belirtiliyor. İnsan ve yapay zekâ ortaklılığıyla oluşturulan kadronun, salt yapay zekâ denetimli kadroya kıyasla %5 oranında daha uygun sonuçlar elde ettiği söz edilmiş. Programcılara nazaran bu durum, yapay zekânın kendini insan oyuncuların oynama tarzına adapte edebildiğinin bir göstergesi.