Fuarın halka açılışı öncesinde düzenlenen basın toplantısında konuşan Sony Group Corporation İdare Heyeti Lideri, Genel Lideri ve CEO’su Kenichiro Yoshida, markanın temel ideolojisini oluşturan ve bir ortaya getirdiği içerik üreticileriyle bir arada hayat geçirdiği “Kando” projesinin Sony’nin “yaratıcılık ve teknolojinin gücüyle dünyayı hisle doldurma” emelini ileriye taşıma açısından çok kıymetli olduğunu açıkladı.
Ayrıca vakit ve yerin “canlı” olarak paylaşılmasının cümbüşün özü olduğunu ve Sony’nin yaratma ve etkileşim teknolojisiyle canlı tecrübeler sunmak üzere sanal dünyayı her vakit destekleyeceğini vurgulayan Yoshida, tıpkı vakitte bu eşsiz sanal tecrübesi heyecan verici yollarla da fizikî dünya ile bir ortaya getireceklerini söyledi.
Yoshida’nın konuşmasına, teknoloji yoluyla cümbüş dünyasının büyümesini ve potansiyelini tartışmak üzere sinema, oyun, müzik, spor ve mobilite dünyalarından çeşitli konuşmacılar da eşlik etti.
Sergilenen En önemli Eserler ve Teknolojiler
Fuar alanında “Moving People Forward” (İnsanları İleriye Taşıyoruz) temasını vurgulayan Sony, metaverse, mobilite ve öteki alanlarda özel geliştirilen teknoloji ve teşebbüslerini içerik üreticilerle bir ortaya getirerek insanları heyecanlandıran ve cümbüş dünyalarını genişleten çalışmalara odaklanıyor.
Sürdürülebilirliği ve geri dönüşümü odağına alan Sony’nin çevreci yaklaşımını da yansıtan stantta panellerin bir kısmı Sony tarafından geliştirilen “Orijinal Karışımlı Malzeme” olarak isimlendirilen özel bir kâğıttan oluşuyor. Orjinal Karışımlı Gereç, bambu, şeker kamışı ve tüketim sonrası geri dönüştürülmüş kâğıttan yapılan ve kaynağı belirtilen, etrafa hassas bir kâğıt gereç. Ayrıyeten Sony, etkinliklerinde daha evvelki tertiplerinde kullandığı perdeleri yine kullanarak ve kiralık gereçlerden yararlanarak çevresel etkiyi ve atık materyalleri azaltmayı hedefliyor.
CES 2023’te Sony Standında Öne Çıkanlar:
- STAR SPHERE
STAR SPHERE; uzayı herkese yakın hale getirmek, global etraf ve toplumsal hususlar hakkında düşünme fırsatı sağlamak hedefiyle “uzay perspektiflerini” keşfetmeyi amaçlayan bir projedir. Sony fuarda, STAR SPHERE projesiyle gelecekte sunmayı planladığı uzaydan deneysel fotoğrafçılık konusuna dikkat çekerek bu kapsamda geliştirdiği simülatör “Space Shooting Lab” ve Sony kamera ekipmanlarıyla donatılmış nano-uydunun maketini ziyaretçilerle buluşturuyor.
- İçerik Üreticilerine Yönelik Teknoloji
Sony, en yeterli içerik üreticilerinden geleceğin içerik üreticilerine kadar tüm dijital projelere yakın olmak ismine birçok yapım faaliyetine takviye oluyor. Stantta içerik üreticilerine her açıdan teknolojik tahliller sunan VENICE 2 üzere dijital sinema kameraları, full-frame aynasız fotoğraf makinesi Alpha™ serisi, VLOGCAM serisi, profesyonel drone Airpeak, Xperia™ akıllı telefonlar ve bulut tabanlı bir medya yapım platformu olan Creators’ Cloud üzere geniş kapsamlı manzara yapımı tahlilleri sergileniyor.
Sony ayrıyeten, profesyonellere ve genel içerik üreticilerine yönelik mikrofonlar ve kulaklıklar aracılığıyla yüksek kaliteli ses tecrübesini de ziyaretçilere sunuyor.
Sanal ve Fizikselin Potansiyelini Artırıyoruz
- Sanal Taraftar Etkileşimi
Sony, İngiltere Premier Ligi futbol kulübü Manchester City ile birlikte bir kavram ispatı gerçekleştiriyor. Hem yeni hem de mevcut spor taraftarlarını heyecanlandırmak, onlarla etkileşim sağlamak için fizikî ve sanalın birleşimiyle oluşturduğu yeni kuşak sanal taraftar topluluklarını ve etkileşimini hayata geçirmeyi hedefliyor.
Ziyaretçiler stantta, Manchester City’nin stadı Etihad Stadyumu’nu metaverse kainatına taşıyarak yeni bir taraftar tecrübesi yaşatıyor. Taraftarlar, akıllı telefonlarında kendi kişiselleştirilebilir avatarlarını oluşturarak ekibe olan hislerini ve tutkularını tabir edebiliyor. Tıpkı vakitte gelecekte, etkileşimi artırmak için çeşitli geliştirmelerle alanda bulunmanın yanı sıra dünyanın dört bir yanındaki milyonlarca taraftarın birbirleriyle temas kurması hedefleniyor.
- Canlı Spor Bilgilerinden Oluşturulan Yeni Spor Taraftarı Deneyimleri
Fuarda ziyaretçileri, alandan bilgi toplanarak gerçek vakitli sanal içerik oluşturulmasından bu içeriklerin çeşitli platformlarda taraftarlara sunulmasına kadar eşsiz bir spor seyahatine çıkaran yeni bilgi odaklı spor taraftarı tecrübeleri tanıtılıyor.
Sony Group şirketleri olan Hawk-Eye Innovations (“Hawk-Eye”), Beyond Sports ve Pulselive’ın birlikte geliştirdiği bu üstün teknoloji, Sony’nin spor işletmelerinin canlı aksiyon bilgilerini toplama, görselleştirme, sunma ve etkileşimli hale getirme konusundaki ihtilal yaratan yeteneğini gözle önüne seriyor.
- Taşınabilir Volümetrik Yakalama
Sony CES’te sunduğu yeni Taşınabilir Volümetrik Yakalama teknolojisi ile insanların, objelerin ve yerlerin animasyonlu 3D rekonstrüksiyonlarını düşük gecikme müddetiyle yakalayıp dağıtımını yapabilen yeni bir sistemin prototipi sergiliyor. Sistem yalnızca yedi sensöre gereksinim duyuyor, bu da her yerde süratli bir halde kurulabilmesini ve canlı 3D görüntü dağıtımına olan talebin karşılanmasını sağlıyor. Stant, ziyaretçilerin tabletler ve Sony’nin Mekânsal Gerçeklik Ekranları aracılığıyla Manchester City oyuncularının ve seyircilerin 3D metaverse bir alanda gösterilen 360 derecelik imajını deneyimlemelerine imkan tanıyor.
- Mekânsal Gerçeklik Ekranı: Geniş 27 inç Ekranlı Yeni Prototip
Sony, gerçek dünyayı 3D mekânsal imajlarla tekrar oluşturan Mekânsal Gerçeklik Ekranının (SR Ekran) 27 inçlik prototipini CES 2023’te görücüye çıkarıyor. Bu eser daha büyük ekran formatıyla, tıbbi imajların ve eser dizaynlarının daha gerçekçi bir halde tekrar oluşturulabilmesi için gerçek boyutlu objelerin görüntülenmesini sağlıyor. Stantta yer alan SR Ekran, VR (sanal gerçeklik) ve AR (artırılmış gerçeklik) olarak çalışılmış nokta bulutu bilgilerinin yanı sıra mimari ve bilgisayar dayanaklı dizaynlar üzere çeşitli alanlardaki uygulamalarla 3D bilgisayar grafiklerini sanal ortama taşıyor. Ayrıyeten, Hawk-Eye’ın canlı spor dataları ve sanal karakterleri tarafından oluşturulan çoklu manzaralı görüntüleri, artık yeni bir cümbüş usulü olarak SR Ekranında yine üretilebiliyor.
- “mocopi” ile Desteklenen Ön Görselleştirme
Ön görselleştirme teknolojisi, Sony’nin taşınabilir hareket yakalama sistemi “mocopi” kullanılarak stantta tecrübeleniyor. Bu teknoloji içerik üreticilerinin kamera çekimlerini ve karakter pozisyonlarını yapım öncesi evrede VFX* düzenleme ile denetim etmelerine imkan tanıyor. Tecrübe alanında “mocopi” aygıtını takarak performans gösteren bir modelin gerçek vakitli senkronize olmuş CG modeli görüntüleme ekranında görülebiliyor. Sony bu teknoloji ile yaratıcıların yapımı erken bir evrede simüle etmesine imkan tanıyarak, işlerinin kalitesini düzgünleştirmeye ve kolaylaştırılmış bir yapım iş akışı sağlamalarına yardımcı oluyor.